Ingelill

Ingelill

tisdag 20 november 2012

Änglavakt




"Ty han skall ge sina änglar befallning om dig 
att bevara dig på alla dina vägar" 
Ps 91:11

Det fick jag konkret uppleva igår efter arbetsdagens slut. Jag körde i en kurva med för hög hastighet och eftersom det var isig vägyta gick det ej väl. Lyckligtvis var endast jag involverad. Bilen hamnade i ett djupt dike, först mot en stor sten och slungades sedan baklänges fel väg. Jag skadades endast lindrigt dvs verk i nacke och rygg. Efter ett besök på Malmska och idag hos kotsättaren hoppas jag att det skall ordna sej. Bilen blir troligtvis skrotad. Nu känner jag mej inte alls lika säker bakom ratten längre. Livet lär. Också denna händelse.

7 kommentarer:

Martina sa...

Oj, nej! Men tur iaf. att du klarade dig med lindriga skador. Det finns ju iaf. nya bilar! :)

Susanne sa...

Blev allt chockad då jag for på din blogg,har varit i jobb o int hört naa om olyckan. Men säger som föregående att nya bilar finns, men ingen ny Ingela, så tur att he gick naa så när bra med dej. Ta hand om dig nu och hoppas att du vågar byri kör igen!

emma sa...

Voj usch då! Tur at int du skada de na mejr, å vi får hoppas at e rejder upp se me rygg o nacke å.. Tänk va bra at ängla e me oss! Sköit om de!

Carren sa...

Nej va siir ja!? man blir ju allt skakis! Tacksam att du klara de sådee, ta hand om dej!

Ika sa...

Ja, du hadd no änglavakt kan man säg. Sköt om dig!

Anonym sa...

Voi då! Inte roligt men glad att du klarade dig så bra i alla fall! Det är huvudsaken. Kram till dig! Sue

Ingelill sa...

Tack för alla vänliga hälsningar! Kotsättaren fixade till det som var fel så nu känns det bra igen:)