Ingelill

Ingelill

lördag 18 oktober 2014

Höst sysselsättning

Jag kom mej för att ta bilder på lite höstpyssel. När maken jobbar kvällsskifte har jag mycket tid för mej själv, vilket är både plus och minus. Mest minus dock, jag trivs inte att vara ensam och speciellt inte kvällstid. Ofta hittar vi nog på något, jag och Sem. Däremot tillåter inte lillen att mamma sitter med sitt hela tiden. Det blir nog på hans villkor. Och förresten, han är redan åtta månader. Tiden går så fort!

Jag som inte virkat sedan skoltiden! Det visade sej falla mej i smaken. Mormorsrutor har jag försökt få till. Vet inte vad det ska bli av dem ännu. Sen hittade jag mönster på söta babytofflor som jag virkat två par av. En del tavlor har jag också hunnit trycka. Förutom det är det mest hemsysslor, blöjbyten, lek och bus samt mat- och sovtider som gäller hos oss.





2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad söta babytofflor! Har du nå mönster eller nåt på det? Skulle gärna prova laga sådana :)

Ingelill sa...

Mönstret finns på bautawitch.se. (virkade baby UGGs) :-)