Ingelill

Ingelill

fredag 6 september 2013

I väntans tider

 
Babylyckan har hittat hem till vårt hus. Om allt går väl blir vi föräldrar i början av februari (BF 9/2 2014). Den första tiden var omvälvande med en massa olika tankar och funderingar. Samtidigt som allt är väldigt roligt och spännande så väntar ett helt nytt skede i livet. Det känns underbart men ändå finns oron där alltemellanåt.
 
De senaste månaderna har vi förundrats över Guds godhet till oss och Hans skaparkraft. Allt liv är i Hans händer. Det var helt fantastiskt att få se det lilla livet sprätta till i moderlivet på första ultraljuds-besöket. Nu väntar vi att inom ett par veckor få se det igen en gång på andra besöket.
 
Litet smått har vi påbörjat inköpen till lillen. Dopkolten nedan blev jag alldeles förtjust i. Den hittades på ett antikt gårdsloppis i Sverige i somras. Klänningen är gammal och tyget skört men förhoppningsvis håller den till vad den är tänkt för. En väldigt uppskattad present som jag fick av gubben på födelsedagen var Willow-Tree´s "awaiting a miracle" med mamma-magen.
 
"Gud, du som är liv och som vill liv,
du känner och älskar det liv
som växer inom mig.
Du känner också min rädsla
och min förväntan.
Tag hand om mig och mitt barn.
Låt ingenting skada oss.
Lovad vare du, Gud."

 
 

5 kommentarer:

Anonym sa...

Gratulerar till er båda! Va roligt! :) /Östmans i Killingholmen

JenniS sa...

Grattis till er! :)

Anonym sa...

Vad roligt! Jag skymtade nå sånt
:-) Såå glad för er skull! Sue

Anonym sa...

Grattis till er! Så underbart! Lycka till! Hälsn.martinaS

Ingelill sa...

TACK alla ni! Javisst är det roligt:)