Ingelill

Ingelill

onsdag 21 december 2011

Mera småglimtar

Flere sovrumsbilder. Har inte så mycket annat att visa er : )
Hyllan hittade jag i vårt förråd för några år sedan, skruvade ner den och satte ny färg.
Den har troligen kommit från pappas hem nångång. Kulramen fyndades på Juthbacka och ställningen med snören är nyinköpt från Sunds.

Favoritplatsen om nätterna. Sänggaveln har jag snickrat själv. Stolen är ett Juthbacka-fynd och den gamla skolplanschen är köpt på loppis. De fina rödmönstrade kuddfodralen är egenhändigt fixade. Ett under att tyget är kvar, hann ligga i brasan i väntan på eld på veneziansk-afton. Jag frågade svärmor om jag kan få det. Är man på rätt plats i rätt tid så kan man ha rätt tur i fråga om gamla föremål!



4 kommentarer:

Mamsell Lufolk sa...

Va du e aktiv! ;) Ja, man kan lugnt säg att du var på rätt plats angående tyganskaffningen. Lika nära ögat som tå jag rädda en stola fö ti åk över kantn på ekorosk containern.

Ingelill sa...

Kallas väl nyhetens behag ännu :) Alltför sällan händer de här "nära ögat" ifråga om att fall över na som man vill ha!

Anonym sa...

Fina kuddar du sytt... tänk va bra med återanvändning, och jag som int mena tro dig när du frågade om du fick ta tyget ur brasan :)

Ingelill sa...

Tack. En sån tur att bilden e så liten så sömmarna inte kan synas:) Jag är nämligen en som hastar lite väl mkt när jag vill ha något...vill ha det klart på en gång!