Ingelill

Ingelill

måndag 19 december 2011

Små glimtar

...ur mitt sovrum. Som sagt har jag bara sovrummet att packa in mina saker i ännu, eftersom jag fortfarande bor hemma. Endel ryms tyvärr inte där, och de har till mammas stora förtret landat i varje litet hörn här och där i vårt hus.

Denna mysiga kökssoffa hämtades hem från Piteå i februari detta år. Den har blivit slipad och fått en antikvit färg. Kuddarna som pryder soffan fann jag via efterlysningen. Gungstolen är ett äldre fynd från Åldringsvännernas loppis i Jakobstad. Den har också fått ny färg.

Bakom soffan skymtar en sexrutors-spegel, ursprungligen fönster, från Strengbergs huset. Den fick jag ta hem från pojkvännens jobb, i sista sekunden före allt hade vräkts bort. Vissa förstår sej visst inte på värdefulla föremål : ) Den hade hela fönsterrutor, så där krävdes en hel del jobb innan jag fick den till Lunds för inplacering av speglar.

Den sista, men inte alls minsta grejen som jag gläder mej åt då jag ser denna bild är pallen. Den köptes från Lundagård. Pallen hade en grön fanerskiva ovanpå, men den revs bort och istället fick jag en gammal brädlapp av omtyckta syster Mamsell Lufolk. Med hjälp av hennes smakråd av färgval och hennes mans hjälp med sågen, stod denna nätta pall klar att användas. Härliga antika spikar pryder de fina brädorna.


 

Inga kommentarer: