Ingelill

Ingelill

måndag 9 januari 2012

Mamma-pappa-barn

Förut var vi den fulltaliga familjen mamma-pappa-flicka-pojke. I morse begav sej lillebror till det militära och kvar är bara mamma-pappa-barn. Barnet, (som hunnit bli hela 23-år) hade drömt om att vid detta tillfälle också själv vara utflugen. Liksom de övriga större barna. Men drömmen förblev en dröm. Känns lite vemodigt och barnet vägrar fatta sanningen. Ensamhet, vinter, mörkt, kallt. Det som tidigare tillfredsställde barnet lockar inte längre. Snölekar hör till det förflutna. Vad ska barnet nu göra i dag och i morgon och...

Drömmer vidare på samma tema...den alldeles egna kompletta familjen, mamma-pappa-barn där barnet förhoppningsvis fått byta roll.

8 kommentarer:

Mamsell Lufolk sa...

Va fint du skriver! Kan tänka mig att vemodet känns extra mycket idag, och den närmaste tiden, men försök att hitta annat att tänka på. Handarbeta, t.ex. sy, sticka, väva m.m. Sånt hinns inte så mycket sen när barnet har bytt roll. Kramar!

Ingelill sa...

Tack storasyster! Ja det ska jag göra allt vad jag hinner. Och sån tur att man fick de allra bästa systrar att umgås med mellan varven.

Anonym sa...

Jag förstår att du känner så ibland... Men du har väl mannen med det stora M.... :) Eller hur??

maria sa...

nu såg jag via Mias blogg att hon tipsat om din blogg :-)

allt har en ände utom korven som har två.....och du är ju ingen korv så snart ser du nog en ände på att bo hos mamma och pappa. kan så väl förstå din längtan att få boa i ditt eget hem, hastigt har man ju fyllt ett sovrum till bredden ;-)

ps. Guds Fred skylten ser farligt bekant ut, precis som om jag själv dragit penseldragen, varifrån kommer den ;-)?

Ingelill sa...

till anonym: Javisst. Jag har mannen med det stora M, vilket jag är mycket tacksam över:) ps. skriv gärna nåt bomärke så att jag vet vem ni är...inget tvång.

till maria: Man borde fatta att njuta av livet lite mera i den stund som är, lev i nuet...eller hur?

Ja - det kan mycket väl hända att det är just du som grejat skylten, den köpte jag av majahome-tjejen en gång i tiderna. Den har glatt mej mycket. Fin handstil du har!

M:s mamma sa...

Ta`t lugnt och njut av ditt liv just nu. Den som väntar på något gott väntar ju aldrig förgäves(sägs det).Du är ju alltid välkommen hit ifall tiden blir för lång och det blir för tyst i ert hus,för hos oss är det ju lite mera "livat"!

Ingelill sa...

Tack för det M:s mamma:)

Anonym sa...

vann e mathias tå?