Ingelill

Ingelill

tisdag 3 januari 2012

Torka med stil

Jag upptäckte en intressant artikel på ÖT före julen om hemstickade disktrasor. Tänkte genast att det måste jag pröva. De är stickade av bomullsgarn med bambublandning dvs. trasorna är ekologiska och har antibakteriella egenskaper. Tvättas i tvättmaskin och blir enligt artikeln bara bättre och bättre ju mer de tvättas. Det försäkrandet kan jag tyvärr inte kommentera eftersom mina trasor ej är i bruk ännu.

Förmodligen ska de inom kort komma till användning i mammas kök. Därtill ämnar jag sticka på lager så att jag kan nyttja dem i mitt eget drömkök. Vem vet, kanske de kan bli små presenter till nära och kära om jag har energi kvar efteråt.


Den svarta är stickad med rätstickning och dubbelt bomullsgarn medan den gråa stickas med moss-stickning. Pröva gärna du med!

2 kommentarer:

Mamsell Lufolk sa...

Hur fina som helst, och tillräckligt små för att t o m jag skulle komma till slutet på ett stickprojekt.

Ingelill sa...

Haha, du har då dubbelt så mer uthållighet än jag :) ert finfina husprojekt är bara ett av bevisen.