Ingelill

Ingelill

tisdag 31 januari 2012

I vävstolen

Har varit lite aktivitet här på sistone. En orsak är väl att jag inte håller datorn som högsta prioritet efter en lång arbetsdag framför dylik maskin. Därtill har jag tillbringat flera kvällar i vävstolen. Var lite tveksam till att börja med om jag skulle hänga med på kursen i vår. Likväl efter flera puffar kom jag mej i väg och trivs väldigt bra. År 2010 på hösten väcktes intresset och jag var med på kursen för första gången.

Förra veckans projekt blev en till kär matta till min matt-samling. Denna gång en sovrumsmatta. Nu har jag nästan så det räcker att pryda golvet i en första lägenhet. En stormatta till vardagsrum, trasmattor till kök-hall-extra sovrum och den senaste sovrums-mattan.

Mattan är klar men fortfarande i vävstolen.

Tjusigt mönster.

Ikväll fick jag börja på med ett nytt projekt som inte borde ta många timmar. Det ska bli en papperslöpare i pepparkaksbrunt med svarta ränder. Riktigt rolig och enkel att väva. Färgen säger inte riktigt sant på bilden eftersom pappersbandet är uppblött och inte helt torrt ännu.

Laddar kanske upp några bilder av de färdiga projekten från tidigare kurs nångång. Jag tänker ännu i vår väva en pläd och två löpare i olika färger och mönster. Nöjsammast är att få se resultaten. Och naturligtvis att få använda dem en dag.

2 kommentarer:

Mamsell Lufolk sa...

Så fint, så fint! Du e så duktig, å snabb! Alster efter alster växer fram mellan dina fingrar.

Anonym sa...

Ojj va du e dukti :), jättesnygg matta! å fin blogg har du å, jag brukar kika in lite nu som då :) //Jessica