Ingelill

Ingelill

onsdag 16 maj 2012

Canon-bra

Det har varit dött härute ett bra tag. Vet inte vad jag skall skylla på. Brist på intresse kanske. Jag har inte haft så mycket nytt att visa. Våren går snart över till sommar, så mera dator-sittande blir det knappast. Om jag inte möjligen fastnar för fotograferandet. Då måste jag sätta ut lite bilder ibland. Köpte nämligen en splitterny Canon systemkamera idag. Det var inget planerat köp men impulsiv som jag är kom jag hem med en sådan. Jag vann andra pris i motionslotteriet på jobbet igår, 100 € köpkort. Funderade stort vad jag kunde behöva. Har använt hans kamera på sistone eftersom jag inte gillar bildkvaliteten i min egen. Nu verkar han behöva sin och då tyckte jag att kanske jag kunde skaffa mej en ny. På den vägen blev det. Förhoppningsvis får jag mera intresse för fotograferande nu. Tänkte nog när jag var på hemväg med mitt kap att nog fanns det ju många andra saker som hade varit "nyttigare". Dessutom fick jag sätta ut 3 gånger mer än motions-priset. Nåjaa, nu ska här "klickas"...

2 kommentarer:

Sabina sa...

Hej igen! Du ångrar dig inte! En bra kamera är värd sitt pris. Jag var skeptisk när maken kom hem med en dyrgrip för flera år sedan, men oj så nöjda vi varit! Och den har troget varit med på allt möjligt från resor till besök i stallet med lammen (i fårskit och råmjölk)...

Ingelill sa...

Hej Sabina! Tror nog att du har rätt. Sådana här grejer blir nog använda i vått och torrt:) Lite jobbigt att de är så stora så man måste bära på en extra väska jämt...