Ingelill

Ingelill

måndag 11 november 2013

Babyboom

Jag har fått ha glädjen att dela väntetiden tillsammans med mina systrar och min svägerska. Tänk att vår bebis får en massa kusiner i samma ålder om allt går bra. Två väntas föda i januari, jag själv i februari och systra nr 1 i mars. Därtill väntar vi på adoptiv-kusinen som så hjärtligt gärna kunde anlända samma tid. Det skulle bli en fem-dubbel lycka. Jag antar att lillebror som ännu lever ungkarls- och studieliv i Vasa tar emot ett par ungar om det blir skrikigt här norrut. Bara så han inte behöver känna sej utanför det hela:)
 
Här på Vikgränden gläds vi åt att snart få börja plocka fram julsaker. Före pyntandet har jag som mål att hinna storstäda skåp och lådor, tak och väggar. Den som säger att man på två pinnar inte grisar ner kan komma och titta på dammråttornas liv hos oss. Vill så gärna välkomna vår nya familjemedlem till ett hem fri från de dansande råttorna. Men de lär nog hitta hit igen...
 
Fick min efterlängtade mammalåda i fredags.
Jag som älskar mjukis-kläder på småttingar fann en massa fint. 

Britax babyskydd fyndat på findit.
Nallen från P o. P fick jag i födelsedagspresent
av syster. Redo att trösta knytet.
 

Inga kommentarer: