Ingelill

Ingelill

fredag 15 november 2013

Vardagsglimt

Gårkvällen gick åt att fixa iordning systers hem. Hon och hennes man har tillbringat en vecka i solen för första gången i sitt liv. Jag fick vara ställföreträdande mor till sex barn i två nätter tillsammans med maken. Inte något jag kan skryta över att jag är duktig på:) Händerna kändes vara för otillräckliga för så många. Mor, jag och syster nr 3 hade bestämt oss för att städa huset och välkomna dem hem på det viset. Samtidigt hade jag lovat åt barnen att vi gör en överraskning åt mamma och pappa tills de kommer hem. Något de tyckte var jättekul!
 
Mellan städtagen igår kväll ritade, klippte och målade vi bokstäver som vi klistrade fast på kvistdörren. Vi prydde dörren med ballonger som barnen fick lov att använda dagen efter. Det är givande att hjälpa när man vet att hjälpen uppskattas och behövs. Alla har vi någon som behöver hjälp i vår närhet och alla kan vi säkert göra någon glad.
 
 
 
Nu bär det snart iväg på villa- och bastukväll med fina tjejer. En massa gott för snåltanden brukar det även bli. Skön fredag alla!

4 kommentarer:

Anonym sa...

alltså du kommer att bli en så fantastiskt bra mamma!

Ingelill sa...

Får tacka för komplimangen! Samtidigt kan jag ju tillägga att det säkerligen är alla mödrars önskan och vilja att vara en bra mor åt sina barn. Trots det lyckas det sällan fullständigt, alla kommer vi till korta.

Jag har såklart den bönen inför moderskapet att jag kunde vara den bästa mamman för mitt barn. En närvarande och älskande mor som helt och fullt går in i rollen med tacksamhet och glädje. Jag tror att det lätt kan bli så att barnen kommer i andra hand, vi är så upptagna i denna jäktiga tid. Pysslande tycker jag för egen del om, vilket troligtvis kommer att vara till glädje för mitt barn... det är ju mycket roligare när mamma deltar.

Anonym sa...

Hej, en fråga som inte har någonting med detta inlägg att göra! Tror du det finns nån möjlighet att få jobbavid ditt jobb och bli merkonom på läroavtal? :)

Ingelill sa...

Hej, inga frågor är förbjudna här:) Det är pågång just nu att två av våra kontorister ska gå läroavtalsutbildning med början inkommande vår. De har ingen handelsinriktad utbildning sedan tidigare. Så möjligt är det men då blir frågan om vi har tillräckligt med jobb. Du kan kontakta kontorschefen för att kolla läget.