Ingelill

Ingelill

onsdag 1 januari 2014

Gott nytt år

Jag ser tillbaka på året som gått med ett mycket tacksamt hjärta. Det var ett av de bästa i mitt liv, kanske rentav det bästa. Ett händelserikt år då vi fått ta del av Guds goda gåvor och välsignelser. Vi förlovade oss för exakt ett år sen. Sen fick vi förbereda vårt bröllop som inföll i april. Jag fick inreda mitt första hem. Vi flyttade in i vår nybyggda parhuslägenhet. Köpte båt i maj och njöt av en fin sommar tillsammans som nygifta. Vi fick vara med om att ett litet knyte började växa i min mage. Gläds varje dag av gåvan som nu hunnit växa till sej och hoppas få se dagens ljus alldeles snart. Vi hade en veckas höstsemester och reste ut till Lofoten i Norge. Har levt ett alldagligt hemmaliv, lyckliga av att vara två. Nyss firades även julhelgen med allt vad det innebär.

 Medgång och motgång vandrar tillsammans. Ibland kan vi få uppleva att livet är underbart. Däremellan prövas vi för att hålla blicken inställd mot evigheten. Vi fortsätter det nya året i förtröstan på ordet: gårdagen är förbi, morgondagen har vi inte sett - men idag hjälper Herren.

Tack att jag får lägga
det nya årets alla dagar
i Dina händer, Jesus.
Tack att Du har lovat
vara med mig alla dagar,
inte bara i år
utan till tidens slut.

01.01.2013

Förlovningsfoto.
 
Ringväxling.

Porträttfotografering.


 
Välkommen hem! 20.04.2013
 

Mitt 25-årskalas i september.


Norge-resan.

Bebismagen i vecka 35 (34+3). Nyår 2014.
 
Vår nyårsmiddag, idag.

Makens överraskning på vår 1-åriga förlovningsdag!

 (PS. Bröllopsfotona är fotograferade av fotograf Michaela Fagerudd)

Inga kommentarer: