Ingelill

Ingelill

lördag 11 februari 2012

Loppisfynd

Jag gillar loppisar. Och helst bör jag få tag på något också. Annars är det ingen mening med det hela, då kunde jag lika gärna vara hemma. Idag var jag och M till Vasa. Vi gick på HELA FYRA lopptorg utan gnäll. Helt otroligt! Dessutom var de rätt stora alla fyra. Egentligen tycker vi båda om att strosa runt på loppisar, vilket jag är jätteglad över. Nämnas bör dock att han tycker att det jag tittar på är skräp och jag i min tur tycker att det han visar intresse för bara är skrot. Nåja, båda är nöjda och belåtna och det är det viktiga.


Lådor i alla färger och former är jag svag för. De ursnygga barnaskorna i läder blev jag genast förtjust i och var tvungen att köpa. Några böcker, på bilden en gammal psalmbok, en söt liten läderväska och ett pärlarmband kunde jag inte heller motstå. På bilden saknas också lite babykläder till systers lille Enok. Det som är så bra med loppisar är prisen på prylarna. En kasse kap behöver inte alls kosta en hel förmögenhet. Annat är det om man besökt klädbutiken.

Trevlig helg!

2 kommentarer:

Mamsell Lufolk sa...

Oj, va kul ti slipp ti Vasa på loppis! Finfina saker, du får va nöjd.:)

Linda sa...

Fina grejs!! =) Ja misstänkke vi har unjifär likasinnade karlar vi.. .. :)