Ingelill

Ingelill

lördag 4 februari 2012

Tack

Tack till alla som kikat in till mej och tack för alla kommentarer tills nu. Jag gläds över hälsningarna. Den som inte ännu lämnat någon hälsning, får väldigt gärna säja sitt hej här. Då vet jag vem ni är. Jag är lika nyfiken som ni :)

Har medvetet gjort det valet att publicera det som gör mej glad i livet. Det jobbiga och tråkiga tycker jag passar bättre i öga-mot-öga situationer. Det känns lite mera personligt. Detta med tanke på att den som kikar in här kan få den uppfattning att: vilket härligt liv hon har. Visserligen har jag solskensdagar. Men som alla andra har jag moln strött därpå som skymmer solskenet ibland. Jag är just den som hemskt fort tänker om andra precis det samma: VILKET ENKELT OCH HÄRLIGT LIV den eller den personen har. Trots att jag bara ser det som är på ytan. Ju mer vi umgås och lär känna en annan människa möter vi detsamma, fastän det kan vara moln av olika slag. Låt oss tacka Gud för både solsken och moln.


"Jag vet vilka tankar jag har för er, säger Herren, nämligen fridens tankar och inte ofärdens för att ge er en framtid och ett hopp." Jer. 29:11

4 kommentarer:

Nice sa...

Kära kusinvitamin. Jag hittade in till din fina blogg från din systers sida. Vad roligt att läsa å se vad du sysslar med! Ha det bra! Kramar från din kusin i NH, USA

Anonym sa...

Jag följer bloggen också! Intressant att se alla grejer du gör. Fina! Bra blogg. :) H. M:s äldsta syster

Marika sa...

Jag hittade din fina blogg via mamsell L. Är in och kikar ibland och kollar läget. Är smått avundsjuk på de otroligt fina sakerna du vävt, själv har jag i mitt liv endast fått vävt en enda matta och det var kanske någon gång i början av högstadietiden. Den är dessutom gjord i sådana färger att den inte passar någonstans i vårt hus nu, så den pryder fortfarande golvet i mitt gamla flickrum hos mina föräldrar. :)
Precis som du skriver så består livet av både ljusare och mörkare stunder och man väljer själv vad man vill dela med sig av. Jag visar ibland den andra sidan av "glansbilden" i min blogg, och jag tror att folk förstår att livet inte bara är medvind och rosendoft. Skulle dock inte de mörka dagarna finnas så skulle man ju inte uppskatta de ljusa, så det finns en mening med allt.

Ingelill sa...

Roligt att ni kikat in! Och tack för komplimangerna. Vi har ju alla olika intressen men alla är duktiga på något. Det vet jag att också ni är!

Nice, ända ifrån USA:) (kunde inte riktigt fatta när jag kollade statistiken att jag hade läsare i där, men nu förstår jag) Ha det gott allesamman!