Ingelill

Ingelill

torsdag 15 mars 2012

Ensam hemma

Jag har varit ensam hemma de senaste dagarna, njutit av friheten som det innebär men samtidigt saknat sällskap. Mor och far reste till ett varmare land för att fira sitt pärlbröllop. En vecka låter länge men i ett huj är det över. Fritidsintressen har stulit massor av min tid. Jag har hunnit med vävkurs, jogging, volleyboll, besök hos systrar, kärkkäinen, sällskapande och hemsysslor förstås. Vår tvättmaskin har fått för sej att alltid gå sönder då ägarna är borta. I höstas då de var borta hade jag lillebror som skruvade, är själv inte så kunnig inom det området. Ikväll när jag tvättade rann det vatten på golvet. Vilken tur att de kommer hem inatt.

Vår överraskning till föräldraskapet är en kopia av mammas brudbukett och pappas lilla blomma. Vilken härlig bukett. Nog var de fina förr i tiden också, nästan finare. Jag gillar förr i tiden och allt vad det innebär!

Hemmet är nystädat och bordet dukat. Gissar att nån blir glad. Hos oss hör det till att alla städar på fredag. Bara gräddtårtan som fattas!





2 kommentarer:

Mamsell Lufolk sa...

Så fin, så fin! Ny duk o. allt. :)

No passa he et di kombe hejm om tvättmaskin byri bråk. Int kan ha måst fix allting sjölv.

Ingelill sa...

Haha. Ny?! Ja undrar ho leng duken får vara fram. Mamm bruka snabbt plock bort om jag hittar na fin som ba ligger i skåpi.