Ingelill

Ingelill

lördag 17 mars 2012

Fynd-lördag

Får alltemellanåt lust att styra kosan mot Purmo för att besöka Lundagård. Idag var en sån dag. Jag är mitt i ett vävprojekt som nu består av en riktig "vaddaslöpare" av återanvänt lakantyg. På förmiddagen tog jag ledigt från vävstolen och for som sagt till Purmo. Där hittas alltid något. Denna gång en liten byrå som inte alls såg tilldragande ut i sitt nuvarande skick. Men med sandpapper och ny färg tror jag att den blir jättesnygg. Tänker också köpa en knopp till lådan för att lättare kunna använda den. Byrån kostade fem euro.

Ett kakfat i brunt fyndade jag för tre euro. Har länge sökt liknande fat på loppisar endera i rött eller blått. Till min stora glädje som namn-fantast fann jag en gammal Allers journal med namn, en namnbok. Den ska nu lusläsas i jakt efter nya namnfavoriter. Emaljskylten HEL ska få pryda en gammal låda jag köpt förut, samma sak med porslinsknoppen. De kostade fyra euro var.






1 kommentar:

Mamsell Lufolk sa...

Väntar med spänning på resultatet från ansiktslyftningen av byrån. :)