Ingelill

Ingelill

lördag 3 mars 2012

Små ting för glädje

Har en del småprylar som ligger i mina gömmor i väntan på bättre tider med mera utrymme. Passade på att fota några som låg närmast till hands.

En gammal knoppbräda med nio hela pinnar som är köpt på loppis för ett bra tag sen. Den skulle passa utmärkt vid ytterdörren, eller kanske i något sovrum. Har inte vågat måla den ännu förrän jag bestämt mej för om den alls ska målas.




Jag gillar tavlor med fina budskap. Ytterskalet - ramen är köpt på Lundagård, och glaset fixades på Lunds. Det är ju insidan som räknas, texten mixtrades till med omaka tryckbokstäver på en favoritvers. Mycket sällan tror vi på att det i sanning är allting, 100 % till vårt bästa allt det som sker. Vi vet så lite som de små mänskor vi är. Tavlan ska få pryda sovrummet en vacker dag.


Kärlekens lov. Det vackra pappret finns att köpas vid Sunds. Tavelramen hittade jag vid Anttila, de har ett brett urval av ramar. Men det viktigaste på denna tavla är dock innebörden. O om vi kunde fatta vad kärleken verkligen är. Till slut en bild på mitt fina halsbandsur som jag fick i födelsedagspresent av syskonen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj va fina grejer! /Carren