Ingelill

Ingelill

lördag 31 mars 2012

Lördags

Omigen är en vecka fylld. Har blivit slö med uppdatering på sistone. Kom gärna med idéer vad ni vill läsa och se här. Kan berätta i korthet följande:

måndag - löpning
tisdag - bakning, vävkurs, M på besök
onsdag - barnvakt, volleyboll
torsdag - löpning, pilates
fredag - städning, promenad med syster

Jobb däremellan och pyssel mm...

Måste lägga upp slutresultatet av min dyrgrip. Var med syster Mamsell Lufolk till Lundagård idag för att köpa knoppen till lådan. Hon för att köpa målfärg i mängder. Det blev en begagnad knopp i mässing och en etiketthållare. Finfint om jag får säja det själv. Och yes, jag klarade borrmaskinen. Den äldre Bibeln är också dagens fynd vid Lundagård. Härlig gammal text och fin pärm.

Sen var jag på diverse uppköp i stan. Hade hem kantband till löparen som jag fick hem denna vecka. Skönt att den var en stund i väven så att jag fick glömma det tråkiga. Har försökt fästa de 14 trådarna nu som hade gått av. Alstret är nöjaktigt. Hoppas få den i dugligt skick efter kantbandssömmen. Ska vispa ihop en kaka nu för morgondagens bön. Sen blir det kvällsbön. Trevlig helg!






2 kommentarer:

Sabina sa...

Hejsan! Skriv om det som intresserar dig, blir alltid bäst så! :-) Å följer man så är det ju för att man hakat på och gillat redan från början! Jag gillar de gamla ting du visar och dina fina grejer du gör!

Mamsell Lufolk sa...

Duktigt! He e klart att du kana båra! Å bussit tå san.. :)