Ingelill

Ingelill

lördag 24 mars 2012

På gång



Byrån som jag köpte senaste lördag är så gott som klar. Fattas bara en knopp eller dylikt till lådan. M hjälpte mej att få in de fina antika spikarna igårkväll. Måhända jag grejar borrmaskinen nästa gång. Övning ger färdighet. Stolen som jag hade vid sängen förut fick flyttas till vardagsrummet. Jag trängs.

Under veckan som gått har jag vävt upp materialet som lämnat av sängmattan, det blev en till matta. För att få slut på varpen vävde jag också en kort liten matta. Bara att knyta fransar nu. "Vaddaslöparen" av återanvänt lakan som jag skrev om tidigare knöt jag fransar på idag. Blott en löpare till, sen tar jag avsked av vävstolen.


2 kommentarer:

Mamsell Lufolk sa...

Fint, fint, fint! Produktiv som bara den. Du får vara nöjd med dina alster.

Anonym sa...

Booli bleiv ju rikti fiin! :D /Carren